Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Fördjupar mig i mörker

Av Gunilla Olsson - 17 april 2013 21:30

För mycket bilåkande och för lite lättsamma podcasts. Där har ni min status. Imorgon lagom till att jag ska köra Göteborg-Stockholm kommer Filip och Fredriks nya avsnitt ut. Det ger mig åtminstone en timmes sällskap och väl är väl det. Annars fastnar jag nämligen i P3 dokumentär som är ohyggligt spännande men som orimligen kan vara bra för ens mentala hälsa i längden.


Vår relation började harmlöst. Jag lyssnade på en lagom dos allmänbildande program om Tobleroneaffären, Ny demokrati, Raoul Wallenberg men också mer hissnande historier som Mordet i Salem och Diplomatdottern.  


Kände hur jag blev allt smartare för var program. Sen vet jag inte vad som hände men mitt val av program tycks bli allt mindre allmänbildande och mer frossande i hemskheter. Jag väljer bort att fördjupa mig i Berlinmuren och lyssnar istället om Mordet på Engla. Jag kunde ha lärt mig om Falklandskriget men lyssnar istället på Mordet på Carolin Stenvall samt hedersmordet på Pela. Nu räcker det inte med mord, idag har temat varit våldtäkt. Billybutt, Södermannen och Alexandramannen har alla fått uppta min dag.


Stundtals vrider det sig i mig när jag lyssnar men ändå längtar jag tills jag får en stund till i bilen och kan höra fortsättningen. De är så välproducerade och fängslande att jag inte kan låta bli.


Jag vet att åsikterna går isär om Filip och Fredrik kära läsare, men vi kan väl vara eniga om att de är rätt harmlösa i jämförelse?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards