Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Dagens reflektioner

Av Gunilla Olsson - 26 februari 2013 23:45

Alingsåskillar är inte alls lika söta och oemotståndliga som jag minns dem från högstadieåren, då jag och min vän S rörde oss i Parken, på Potatiscupen och i Nolhagaskolan, ständigt medvetna om deras närvaro. Lite mindre generösa med hångel också numera, men det kanske är tur det, då det hade varit ett minst sagt opassande sätt att avsluta mötet istället för en mer traditionell handskakning.


Filmen "Argo" var verkligen bra och välförtjänt av sin Oscar som bästa film. Nu har jag inte sett så många andra nominerade så ska inte säga för mycket men välgjord, spännande, snygg och gripande story gör den välförtjänt oavsett. Sen måste man ju älska Ben Afflecks solskenshistoria, från pank arbetslös skådespelare, till Oscar-vinnande manusförfattare, till chick-flick "hjälte" och ena halvan av Benifer, till respekterad och skicklig regissör. Hatten av för dig Ben!


Köra bil i Göteborg är precis lika olidligt som vanligt och jag ser tre direkta utvecklingsområden för att göra det drägligare:

1. Gör er av med dessa uråldriga spårvagnar och gör resten av världen sällskap i år 2013,

2. Ha inte alla trafikljus set på default som knallröda så att man även som enda bilist ute i stan blir tvungen att stanna var 5e meter i väntan på fotgängare och spårvagnar som alla är hemma och sover,

3. Upptäck den lilla detaljen att man i alla andra städer accepterar Visa-kort eller motsvarande i alla parkeringsautomater och inte bara bensinkort eller mynt.


Vi avslutar kvällen med JLos låt till Ben då det begav sig. Den är väl trots allt lite söt? Lite ledsen blir jag för deras skull att den inte räckte för att hålla ihop dem, men lite glad för Jennifer Garners skull såklart att han blev ledig.


 
 
helene

helene

27 februari 2013 09:25

ha ha! right on the spot, Gunilla. Som vanligt. Kom precis hem från Gbg och dess fågelbo till trafiknät. Till det har de lagt till biltullar. Grattis Gbg!... även reflekterat över människors "comeback" känd eller ej känd, men apropå Ben och Oscarn. Gillar comebacks.

http://gnilschen betraktar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards