Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Nya vanor

Av Gunilla Olsson - 22 februari 2013 19:53

Jag är inte en person som styrs av vanor. Min morgonrutin skiljer sig en hel del från dag till dag, jag har ingen veckodag då jag "alltid" gör något eller är på samma plats, och jag hoppas och tror att jag inte har allt för många fixa ideér om att saker måste ske på ett visst sätt.


Med det sagt tänker jag med en viss dos övermod därmed konstatera att jag inte heller tror att jag är en person som lägger mig till med vanor särskilt enkelt. Vi konstaterade här på bloggen för ett tag sen att de vanliga 21 dagarna det ska ta att skapa en vana inte riktigt gjort jobbet för min blogg tex. Man kan skylla på att jag inte bloggar samma tid varje dag och därmed uteblir rutinen men faktum kvarstår att jag dagligen måste påminna mig och övervinna ett visst motstånd innan det blir gjort. Men vet ni vad. Det gör inget, för det blir av och det kommer faktiskt ut ett blogginlägg dagligen oavsett.


Det motiverar mig att ge mig på fler vanor. Jag är kass på nyårslöften och uppenbarligen sen på bollen men jag har nu skapat en mental lista med vanor jag önskade att jag besatt. Ja ni andra kan ägna nyårslöften till att göra er av med ovanor men jag är sugen på vanor, jag välkomnar dem, jag sträcker ut armarna och skriker BRING THEM ON!


Min handlingsplan är följande. Varje önskad vana ska få 21 dagar på sig att etablera sig. Min förhoppning är att inom ramen för denna tid ha överkommit åtminstone initialt motstånd och därmed i all dräglighet kunna fortsätta och ge det den tiden som krävs innan vanan är officiellt min.


Bloggen var önskad vana 1 och den får vi konstatera är i full rullning, Vana 2 är påbörjad sen 2 dagar tillbaka och året 2013, vanornas år rullar på i rasande tempo.


Wish me luck! Och trevlig helg på er!

 
 
Ingen bild

Lotta wk

22 februari 2013 20:48

Spännande! Gillar sånt. LYCKA TILL! kram

 
Helena

Helena

22 februari 2013 21:53

I wish you luck!!! (Läste en bok härförleden om de 50 vanligast förekommande myterna inom populärpsykologi. Det där om 21 dagar var en av dem, har jag för mig... Men strunt i det! Så länge det funkar så funkar det.)
Du kommer fixa det! Heja dig!

http://www.minasolglimtar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards