Alla inlägg under april 2012

Av Gunilla Olsson - 10 april 2012 08:17

Jag måste än en gång ifrågasätta mina landsmäns intelligens och fenomenet allmän rösträtt när jag läser de ständiga rubrikerna om Stefan Löfvens framgång i diverse opinionsmätningar.


Denna man vars efternamn den stora majoriteten svenskar inte ens kan uttala med 100% säkerhet har alltså stått för 12% uppgång i partiet sen han tillträdde.


Min stora fråga är: BASERAT PÅ VAD? Kan någon av de 12% i befolkningen som nu plötsligt glatt svängt om och med stort förtroende ger honom sin röst förklara på vilket sätt han visat sig vara förtjänt av den.


Jag anser mig själv konsumera en ansenlig mängd nyheter på daglig basis från diverse medier. Vad jag hittills hört från Löfven är att han har en mamma som inte kan bevara hemligheter, att han tycker regeringens politik missgynnar näringslivet och några mer eller mindre konkreta kritiska sparkar riktade mot regeringen. De mer konstruktiva ideérna, egna visionerna och personliga ställningstagande som nu lockat dessa 12% har dessvärre helt gått mig förbi.


Jag säger inte att de har fel egentligen. De kanske har helt rätt. Löfven är kanske precis vad Sverige behöver. Jag tycker sittande regering lämnar en hel del att önska för tillfället. Jag ska villigt erkänna att det faktum att han är sosse gör mig mer än skeptisk, men jag kan i nuläget inte säga varken bu eller bä. Jag har nämligen ingen som helst aning om vem Stefan Löfven är eller vad han vill. Ni 12% som vet bättre kan väl upplysa mig.

Av Gunilla Olsson - 3 april 2012 10:00

Full fart här idag och min lista med alla blogginlägg jag vill hinna skriva fylls på i väntan på just tid.


Vill inte lämna er helt svältfödda dock så jag skänker er en bild på dagens lunchdejt. Får se om händelsen blir spännande nog att berätta om, eller om den helt enkelt peakar i och med den här uppdateringen.


 


Av Gunilla Olsson - 2 april 2012 13:02

Jag är en vattendrickare. Jag älskar vatten och är bra på att få i mig en riklig dos dagligen. Jag har lärt mig att leva med konsekvensen därav. Att jag får spendera mycket tid med att pudra näsan. Tvåsiffrigt på en dag är inte helt ovanligt.


Först igår slog det mig dock, då jag för vad som kändes femtielfte gången var och pudrade näsan och samtidigt längtade intensivt efter ett glas kallt vatten.Kan det helt enkelt vara så att det är det eviga rännandet och tömmandet av vätska som faktiskt gör mig törstig snarare än tvärtom?


Inte för att det gör någon skillnad, moment 22 är det oavsett. Men frågan kvarstår. Kissar jag för att jag dricker, eller dricker jag för att jag kissar?


Den existensiella frågan missade du va Shakespeare? To be or not to be, släng dig i väggen. Nu pratar vi allvar! 

Av Gunilla Olsson - 2 april 2012 08:42

Vanligtvis är jag den typiskt duktiga flickan. Jag vill tro att min Kristna livsåskådning och tro vanligtvis yttrar sig i att jag vill andra människor väl.


Ändå är det något med den här låten som rör mig, får mig att vilja skriksjunga med och dedikera den till ett fåtal utvalda.



Ja gott folk där har jag sparkat igång min vecka.


Skapa flashcards