Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Varför dyker ni upp överallt?

Av Gunilla Olsson - 29 mars 2012 08:46

När jag var liten bodde min farfar i Falkenberg och ett besök hos honom på sommaren innebar sen en fyndresa till Ullared. Detta Ullared som sen kom att bli en folkangelägenhet nu med en spin-off serie.


 


Av någon anledning plockades traditionen upp när familjen många år senare hamnat i Stockholm. Systrar, svägerskor och mamma försöker någon gång under hösten göra en tjejresa där vi besöker en del utspridda outlets och avslutar på Ullared med förhoppning att lösa en del julklappar. Sanningen är väl den att det är en mer angelägen resa för mina systrar och svägerskor med barn att klä och leksaker att införskaffa än vad det är för mig, men sällskapet är trevligt så man följer med.


Men nej Ullared är bara en plats där jag ibland införskaffat lite saker, det är inte en religion och när programmet sen kom kändes det inte riktigt som något jag varken ville se eller vara delaktig i. Det gick inte helt att undgå Morgan och Ola-Conny dock. Plötsligt fick de utrymme som några anti-hjältar i var och vartannat medie.


Inte nog med det. Min vän K messar glatt att hon befinner sig på en gemensam finlandskryssning med dem. Min bror P skickar ett glatt SMS från Arlanda då han ska få sällskap av dem på flyget över till London.


Och som kronan på verket skickar lillasyster U den här bilden.


 


Allvarligt talat. Har inte deras 15minuter gått snart? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Skapa flashcards