Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Drömmar

Av Gunilla Olsson - 14 mars 2012 12:39

En av fördelarna med jetlag är att jag sover så pass oroligt från 02:00 och framåt att jag faktiskt minns vad jag drömmer. Det händer mig sällan annars, jag går från djupsömn till klarvaket tillstånd på nolltid och har därmed ytterst liten insyn i mitt egna undermedvetna.


Igår drömde jag att min chef gav mig sparken. Det hela kändes relativt olustigt och framförallt orättvist, så jag avfärdade det som en absurd dröm. Det hindrade mig dock inte från att på typiskt kvinnligt manér överanalysera situationen och han såg helt klart ovanligt bister ut när han tittade upp och svarade på mitt "God morgon!". Kanske var jag tvungen att överväga möjligheten av sanndrömmar trots allt. Dagen blev dock bättre och i takt med att minutrarna gick kände jag mig säkrare och säkrare på att få stanna dagen ut.


I natt väntade nästan dröm. Jag var ny på jobbet och stod framme vid katedern med en grupp bångstyriga 15-åringar framför mig. Ack ljuva känsla. Ja ibland saknar jag verkligen att vara lärare. Visste inte att det var så till den grad att jag drömde om det, men det förvånade mig trots allt inte.


Vi kan väl säga att mitt undermedvetna kanske inte producerar sanningar generellt, men det är åtminstone logiskt i sitt synsätt och sånt uppskattar jag. Får man sparken från ett jobb är det bra att det finns andra. Kanske för säkerhets skull bör tillägga att det hela känns föga troligt och att jag inga sådana signaler får. Kanske helt enkelt är så att mitt medvetna mår bäst av att interagera så lite som möjligt med mitt undermedvetna. För min och inte minst min chefs skull. Överanalyserande tjejer är ju sällan någons dröm.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards