Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Jag är med android

Av Gunilla Olsson - 18 januari 2012 11:58

Den ligger lite hotfullt på skrivbordskanten. Jag sneglar i dess riktning känner mig lite kluven för vårt möte.


Fin att titta på helt klart, både i och ur lådan. Men är den min? Är den jag?


 


Förväntningarna är skyhöga. För dryga två år sen tittade jag med samma respekt och skräck på en vit likartad låda, då innehållande min Iphone 3Gs. Det var ett spontanköp och jag visste inte alls vad jag hade att vänta. Visste bara att jag ville ha den.


Sen dess har den skämt bort mig något oerhört. Det finns få saker i min vardag den inte kan lösa. Den guidar mig dit jag behöver vara, ger mig ständig tillgång till material jag slipper släpa på, den påminner mig om möten, studier och annat som stundar. Den stillar min nyfikenhet och frustration då ett bekant ansikte jäckar mitt minne på bioduken, den tillåter mig att följa skidor live trots att jag sitter på t-banan och inte i tv-soffan. Den tillåter mig jobba även utanför kontoret, den spelar musik när jag som bäst behöver det, tipsar om recept, ger rastlösa fingrar sysselsättning och tusen saker mer. 


Allt det där fantastiska den erbjuder delar den dessutom generöst med alla andra skärmar där jag söker samma information. Nu är det dags för den att vila dock och inom kort ska överväxling ske. Kontakter ska på plats, synk ska fungera och appar installeras innan jag är redo att ta steget fullt ut. Hur i hela friden ska det här gå till?


Du är inte så lite kaxig nya vän om du tror att du kan glida över och enkelt ersätta din föregångare. Men får vi några dagar att finslipa vårt samspel kan vi kanske nå om inte samma så andra höjder. Notera ordvalet "kanske". Du har en hel del att bevisa och jag kommer inte att dra mig för att använda meningen "mitt ex brukade..."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards