Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Familjens Gossip Girl

Av Gunilla Olsson - 15 december 2011 12:00

Jag skriver ett helt oskyldigt blogginlägg om mina syskon och systerdotter E kommenterar följande:


 


Allvarligt talat! Ska man behöva oroa sig över vad som sägs på skolgårdar nu? Jag ringde systerdotter E och fick mycket riktigt bekräftat. Hennes klasskompisar tyckte att hennes familj var mer eller mindre galen och på daglig basis gödde hon dem med roande anekdoter för att spä på denna missuppfattning.


Hon hade läst mitt blogginlägg, tagit stödanteckningar och gjort sig redo för att dagen efter (läs idag) återberätta det till hennes uppskattande publik.


Jag vet inte ens var jag ska börja. Är hon ens min systerdotter eller är hon en hämningslös infiltratör som tagit sig in i familjen med en agenda? Jag tar inget för givet.


Däremot måste jag ge henne beröm. Hon verkar ha hittat vad publiken vill ha. Här ser ni vad som händer med min besökskurva på bloggen när jag skriver om familjen.


 


Kanske har jag underskattat hur mytomspunnen Familjen O är. Kanske ska jag sluta med samhällskritik och mer allmängiltiga livsfunderingar och ge er vad ni tycks sukta efter. DIRT!


Vi får se kära läsare om jag säljer mig och tar upp kampen med brorsdotter E om att vinna poänger på den galna genpool vi kallar vår familj.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards