Direktlänk till inlägg 25 augusti 2011

Missförstånd i absurdum

Av Gunilla Olsson - 25 augusti 2011 16:23

Idag tävlas det i att kritisera Stefan Attefalls (KD) uttalande:"Bostadsmarknaden mås­te finnas med som variabel när man väljer utbildning och universitetsstad. Problemet är grundlagt sedan länge och har blivit värre. Det är ett misslyckande för svensk bostadspolitik."

Oppositionsborgarrådet Tomas Rudin (S) drar det så långt att han tycker att Stefan själv ska flytta från Stockholm.


Snacka om en storm i ett vattenglas. Det han säger är väl fullt rimligt. Naturligtvis är det ett stort misslyckande. Naturligtvis måste situationen långsiktigt lösas. Men om det inga lägenheter finns idag går det inte heller att bygga till imorgon. Är väl knappast särskilt pragmatiskt att packa väskorna för att sen tycka att någon ska trolla fram en lägenhet.


De flesta utbildningar finns på flera orter, det är väl inget konstigt alls att man då tycker att studenter ska kunna ha bostad med som en variabel i sitt beslut. Notera att jag säger en variabel, inte den enda.


Hyresgästföreningen är som vanligast roligast av alla i kritikerlägret. Ordförande i Stockholm, Terje Gunarsson säger: "Då kan man ju be de arbetslösa att flytta härifrån också."


Ja precis, det kan man faktiskt Terje. Tycker inte heller att det är det minsta orimligt att man efter en tid som arbetslös förväntas söka jobb på annan ort. Naturligtvis med hänsyn till att inte splittra familjer. Det trodde jag var en självklarhet.


Det jag tycker är värst i hela diskussionen, är att det finns människor som inte tycker att man alls ska behöva ta hänsyn till arbete eller bostad när man planerar sitt liv. Det om något är väl orimligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards