Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

The pressure of a name

Av Gunilla Olsson - 24 maj 2011 11:56


Lillasyster U ska på första babyfikan idag med en god vän, också hon med nyfödd telning.


En stund stod det still i mitt huvud. Visste att bebisen hette något på A men av någon anledning hade jag bara Adolf i huvudet. En helt absurd tanke som jag avslog. Finns väl ingen normalt funtad människa som ger sitt barn namnet Adolf. Likväl kunde jag inte komma på det rätta namnet.


Jag och lillasyster U skrattade åt min idioti.


- Jag visste ju att han inte hette Adolf


- Bra, men det är i och för sig rätt gulligt.


- Men det är ju helt förstört. Det går ju inte att använda som namn.


- Nej jag vet, det är som Elvis. Det är också förstört.


- Ja precis... Eller vänta lite, vad sa du nu? Det är väl kanske inte riktigt som med Elvis.




 

 

(Förlåt A, jag vet att du läser detta och jag vet egentligen vad din fina son A heter.)

 
 
Ingen bild

alice

24 maj 2011 19:06

Det är lugnt Gnilschen! Jag bjuder på den! Och inspirerade ju till ett blogg inlägg utan att ha gjort något särskilt egentligen :)
Heter inte Sunes pappa Adolf?

Gunilla Olsson

24 maj 2011 19:25

En snabb googling talar om att han heter Rudolf :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Ovido - Quiz & Flashcards