Alla inlägg under mars 2011

Av Gunilla Olsson - 23 mars 2011 16:47

Jag är trots allt väldigt svag för Britney Spears. Hur fånig och cheesy än hennes början till karriär var så tycker jag att det är djupt tragiskt hur allt sen bara gick fel. Jag har länge unnat henne att bli känd för annat än rakat huvud, slusk till pojkvän, glömda trosor osv osv.


Blev därför väldigt glad när jag såg recensionen av hennes nya skiva. 4/5, då börjar man ju närma sig creddig. Hur i hela friden gick det till? Kanske blir det en av skivorna jag roadtripar till om en vecka.


 



Av Gunilla Olsson - 23 mars 2011 11:49

Såg ett så gulligt barn igår med alldeles morotsrött hår. Jag har alltid varit lite svag för just rött hår. Jag vet inte om det är förkärleken till Anne på Grönkulla som övertygade mig, men för mig har rött hår alltid varit något vackert.


När jag växte upp i Jönköping fanns där en familj vi umgicks med som hade rödhåriga barn. Jag minns hur jag kunde avundsjukt betrakta systrarna S och S i sina färgglada manar, att jämföra med mitt egna skandinaviskt typiska råttfärgade.


Men det är inte bara rödhåriga kvinnor jag avundats, jag har spanat på en del rödhåriga män i mina dagar också. När hela svenska folket följde fotbollslagets framgångssaga i VM 94 satt jag mest och förundrade mig över hur otroligt snygg jag tyckte att Kenneth Andersson var.


 

Det är ju helt obegripligt när man tittar på den här bilden men så var det.


Min stora kärlek var dock den mer okända skådisen Eric Stoltz. Jag föll när han i Memphis´Bell citerade en dikt och sen ville jag se allt han gjort. Det resulterade i osedvanligt många usla filmkvällar. Videobutiken på Torpa hade koll på denna min och K´s ovanliga läggning och tog hem filmer speciellt åt oss som vi sen tvingade oss igenom för höjdpunkterna då Eric syntes i bild


 


Jag vet att inte alla är lika vänligt inställda till rött hår som jag är. SouthPark gjorde ett helt avsnitt där de skojade om att rödhåriga till skillnad från andra skulle sakna själ. Jag tror att de flesta förstod att det var ett skämt men som vanligt inte alla.


Så har ni inte låtit er bli övertygade av mitt försvarstal här så kan kanske denna vältaliga unga man hjälpa er på traven när han ger SouthPark-gänget svar på tal.



I sann SouthPark-anda dröjde det inte länge tills denna sen las upp.



Av Gunilla Olsson - 23 mars 2011 08:14

Slängde ett öga på dagens horoskop i Metro och tydligen är det här dagen. Nu ska det göras upp. Gamla oförätter ska fram i ljuset och återgäldning ska krävas.


 


Det finns säkert gott om gammal ost att välja på så jag anser mig själv förvarnad. Jag säger bara: Världen, bring it on! Bring it on!



Av Gunilla Olsson - 22 mars 2011 20:53

Med min Guess-handväska på axeln och ett antal shopping-påsar i andra handen klämde jag mig in på en plats på tunnelbanan. Jag ursäktade mig lite halvhjärtat men pratade samtidigt i min iphone så det var inte med någon verklig entusiasm.


Det var först när jag lagt på luren och planlöst surfade lite på telefonen som jag såg upp och registrerade vad min medresenär mitt emot läste. En bok med titeln kort och gott "Konsumtion"


Hon såg liksom jag upp och hon såg att jag såg hennes val av lektyr. Hennes blick gled över mina påsar, väskan och telefonen i min hand innan hon till synes oberört läste vidare.


Jag kände mig så otroligt felrepresenterad. Jag förstod att jag framstod som mänsklighetens avskum i just detta då, men det var en ögonblicksbild som inte alls summerar mig som person egentligen.


Skadan var dock redan skedd. Hennes uppfattning var klar och vad som tidigare bara var två helt vanliga medresenärer var nu plötsligt motståndare. Det var en lättnad att tränga sig ut igen med hopp om att göra ett annat första intryck på en annan resenär en annan dag.

Av Gunilla Olsson - 22 mars 2011 07:41

Solen skiner passande nog idag när många nära och kära ska samlas för att säga tillfälligt adjö till en av de mest lysande, karismatiska män jag fått lära känna.


Med ett bullrigt skratt och gott humör spred han alltid värme omkring sig och det känns rätt att solen lyser för just honom.


Av Gunilla Olsson - 22 mars 2011 07:36

Jag är usel på matte så kan någon förklara logiken för mig i följande formel.


1h+(1 x Xh)+1h=Tröttare än vanligt


Xh=normala antalet sovtimmar


Jag förstår ingenting men kan vittna om att det var svårt att komma ur sängen.

Av Gunilla Olsson - 21 mars 2011 16:24

Hockeysäsongen dog ju som sagt mycket tidigare än planerat. Vi gratulerar HV 71 till serievinsten och ser fram emot en ny säsong nästa år.


I helgen fick vi dessutom ta adjö av skidorna och skidskyttet till nästa vinter och i ärlighetens namn hoppas vi väl alla att den dröjer länge länge, trots vår förkärlek till skidor.


Nu är det bara att blicka framåt och då ligger fotbollen närmst till hands. Ja jag vet att den är ständigt pågående och att det är svenska säsongen som ligger lite konstigt. Må så vara men den känns naturligare att fundera kring när man faktiskt kan skönja ett grässtrå eller två.


Jag behöver hitta en ny fotbollsstjärna att engagera mig lite i. Jag gillar Zlatan men det är lite för mainstream att ha som sitt enda kort.


Min stora förälskelse är och har alltid varit vackra, fina, talangfulla Zidane. Men sorgeperioden måste väl nu anses vara över. Nu måste det väl vara ok att gå vidare.


Ge mig förslag. Vem bör bli min nästa fixstjärna att centrera mitt intresse kring? Han måste kunna mäta sig med mannen nedan på alla sätt och vis.


 

Av Gunilla Olsson - 21 mars 2011 16:15

Såg det här på en gammal High School kompis FB-sida.


   

Önskar man kunde skapa ha-begär efter svenskt klimat med samma ironi men det känns inte helt enkelt. Den svenska avundsjukan ligger bra mycket närmre till hands än en välformulerad kontring.      


Skapa flashcards