Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

Jakten på baciller

Av Gunilla Olsson - 14 februari 2011 16:45

Jag mår oroväckande bra. Inga som helst sjukdomstendenser för tillfället vad jag kan märka av. Känner mig till och med ovanligt pigg. Aldrig har läget varit sämre att närma sig någon typ av friskhets-topp. Kurvan behöver vända. Vill naturligtvis inte ha något allvarligt. Vill mest bara bli alldeles lagom sjuk för några veckor på soffan. Bihållsinflammation vore idealiskt. Det kan vara seglivat samtidigt som man inte lider så hemskt av det så länge man håller sig i liggläge. Tänk två veckors bihållsinflammation med start 24 feb. Det vore en dröm det.


Om 10 dagar börjar nämligen en av årets höjdpunkter. Då väntar 18 dagars frosseri med mellantider, jaktstarter, stupfall, dopingrykten, skrällar, besvikelser, vallamissar, psykningar, medaljer och folkfest. Jag pratar naturligtvis om veckorna med längd- och skidskytte-vm. För en vintersportsnörd som mig själv så är det några veckor av ren och skär njutning. Det vore ren skam att behöva följa loppen i smyg på jobbet.


Jag älskar att sitta och hålla mellantider i huvudet, jämföra och försöka förutspå tendenser. Stakar han inte lite väl tidigt där när han kommer ner i backen? Har de möjligen felvallat? Har hon stått på för hårt i spåret eller orkar hon hålla i det på vallen? Visst känns det som hon får en liten lucka nu? Signalerna är många och loppen är långa, mycket kan hända och allt ska tolkas.


Skid-VM är verkligen upplagt för en riktig duell Norge och Sverige emellan. Vet inte när senast bägge nationerna hade sådan bredd och sådan spets i sina trupper. Det kan inte bli annat än fantastiskt spännande att följa.


Skidskytte är en så genialisk sport att det alltid tenderar att bli spännande oavsett. Där finns många som slåss om medaljerna men ett gäng svenskar som helt klart visat att de kan vara med och leka de också.


Jag vill, jag vill, jag vill! Jag vet att ni går runt och bär på alla möjliga baciller kära läsare. Det är dags att dela med sig nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gunilla Olsson - 24 juni 2013 21:34


    Min mor ringde mig upprörd med detta nyhetstips och bad mig blogga. Jag får emellanåt tips liknande detta men skriver helst när jag själv reagerat på något. Kunde inte riktigt blunda för detta dock då idiotin är så hög att jag bara vill skri...

Av Gunilla Olsson - 22 maj 2013 20:34

Tidig fredag morgon bär det av med ett gäng kunder och Microsoft till Cannes och rivieran. Ja jag vet att det ösregnar där för tillfället, men det är lite så Universum och jag jobbar. Ber om ursäkt för det alla jag reser med! Sjukt trevligt ska det b...

Av Gunilla Olsson - 6 maj 2013 22:28

Tittar ni extra noga när ni ser mig nästa gång, ja ni kanske tom behöver kisa, så kanske ni ser aning till ett färgskifte i mitt hår.   Tanken var att förändringen skulle bli dramatisk och få er alla att vända på huvudet och överösa mig med kompl...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:40


Jag minns vilken chock det var 7 september 2011 när nyheterna kablades ut att Stefan Liv tillsammans med sina lagkamrater omkommit i en flygolycka. Vilken oerhörd tragedi. Trots att jag inte kände Stefan personligen, utan bara likt alla andra som rör...

Av Gunilla Olsson - 2 maj 2013 22:27

Kära läsare. 23e Januari antog jag utmaningen att vara med i #blogg100 och skriva ett inlägg om dagen i 100 dagar. Idag 2a maj är utmaningen avklarad och jag skriver mitt 100e inlägg.   Det har varit kul att blåsa liv i den här bloggen igen även ...

Skapa flashcards